Selamat Datang.. Welcome...Vanakam...

Thursday, October 16, 2008

Warta buat sahabat Mantan MPP = Di mana bermula di sini penghujungnya


Banner yang terpampang di hadapan Perpustakaan UMS Induk menunjukkan pada 16 Oktober 2008 adalah tarikh pembubaran pimpinan MPP sesi 2007/2008 Universiti Malaysia Sabah. Setelah setahun memegang jawatan sebagai Majis Perwakilan Pelajar. Maka, Di mana bermula di sini penghujungnya. Bermakna amanah yang telah dipertanggungjawabkan sebagai pemimpin bukan di bawah kekuasaan kami lagi.

Hidup ini diibaratkan sebuah roda yang berpusing.
Kita bermula daripada bawah, ada waktunya kita berada di atas untuk menikmati hidup yang dianugerahkan dengan rasa penuh rasa syukur. Dan ada sampai waktunya kita akan berada di bawah semula.

Begitu juga dengan ahli MPP yang telah genap memegang PMUMS selama setahun, Pada mulanya bergelar pelajar biasa, setelah ditaklikkan sebagai ahli MPP setahun yang lalu, kini bergelar mantan Majlis Perwakilan Pelajar

Segala kekurangan selama menjadi ahli majlis diharap diperbaiki, tampung kekurangan,
dan kongsi pengalaman bersama adik-adikyang bakal menggantikan kami. Kami ibaratkan diri kami sebagai budak yang baru belajar namun setelah menyertai sebagai ahli majlis,
Alhamdulillah banyak ilmu yang diperolehi, konsep Universiti sebagai gedung ilmu terbukti.

NAMUN, kesedihan akan ada penghujungnya, kerana pewaris kepimpinan negara sentiasa mencari wasilah. Kampus sebagai wadah utama mencungkil bakat dalam diri yang lama terpendam.

Pilihlah pemimpin yang anda rasakan layak untuk manjadi ahli MPP.
Pada 23 Oktober 2008 adalah tarih pembuangan undi.
Jom turun beramai-ramai untuk memilih siapa pemimpin yang sepatutnya.

No comments: