Selamat Datang.. Welcome...Vanakam...

Tuesday, October 14, 2008

Minyak turun 3 kali dalam masa terdekat

Pada 23 Ogos lalu, harga runcit petrol RON97 diturunkan 15 sen seliter daripada RM2.70 kepada RM2.55, RON92 dikurangkan 22 sen seliter daripada RM2.62 kepada RM2.40 manakala diesel lapan sen seliter daripada RM2.58 kepada RM2.50.

Seperti yang Info janjikan sebelum ini bahawa blog infomppums.blogspot.com adalah bertujuan untuk menyampaikan info terkini mengenai apa sahaja yang bersifat perkongsian pendapat, memetik daripada akhbar mahupun komen-komen daripada mana-mana pihak.

Atas dasar tanggungjawab juga seperti yang dinyatakan dalam Berita Harian Online hari ini bertepatan dengan apa yang disampaikan oleh Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dalam petikan akhbar tersebut bahawa atas dasar kebertanggungjawaban, kerajaan sudah menurunkan dua kali harga petrol. Katanya lagi, tidak mustahil akan turun buat kali ketiga.

Ini adalah satu alternatif yang boleh membantu rakyat mengurangkan bebanan yang ditanggung dan dalam situasi kita sebagai mahasiswa ia dapat menjimatkan perbelanjaan sepanjang berada di Universiti.

No comments: