Selamat Datang.. Welcome...Vanakam...

Friday, October 31, 2008

Jadilah manusia yang pemaaf

Assalamualaikum...w.b.t. Salam Ukhuwahfillah... Salam sejahtera... Vanakam..
Info kali ini nak bercerita sedikit, ya la kalau sebelum asyik dengan bagi informasi ja. Bila nak berceritanya. Dalam nak exam ni, kengkawan semua da study ker...? Itulah salah satu persoalan yang sering diutarakan apabila tiba exam tidak kira la mid term atau exam final. Risaunya tak perpare lagi ni. Bila nak studynya kalau buka bukupun payah. Inikan pula nak prepare untuk exam. Namun kita perlu ingat kejayaan tidak akan berguling cam tu je, kena usaha dahulu baru boleh beserah kepada pencipta mengikut kepercayaan masing-masing.
Rasa tidak tenang sekiranya tidak menyampaikan rasa yang terpendam dalam hati. Sebelum ini pernah wujud kontroversi dengan pembaca-pembaca blog mengenai Battle Of The Band. Hangat...!! Panas..!!! dan menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan mereka. Dengan rasa rendah diri, tapi bukan nak menjatuhkan maruah diri. Sekadar menuntut apa yang diajarkan dalam agama kami iaitu, menjadi pemaaf dan berani memberi maaf samaada bersalah atau tidak dalam sesuatu perkara. Exam tinggal berapa hari sahaja lagi. Salinglah bermaaf sesama kita. O_O.
Jadilah manusia yang berguna kepada semua, jauhilah sifat perlukan kawan ketika susah sahaja kerana ia adalah perbuatan yang sia-sia. Susah dan senang bersama, pahit manis dilalui bersama, pendek kata lagu raihan menyatakan bahawa jadilah pemaaf supaya kita tergolongan dalam orang yang berjaya.
Pesan Dr Fadhila Kamsah, untuk mencapai kejayaan kita kena ada usaha, tambah dengan berdoa, berikhtihar dan bertawakkal kepada pencipta masing-masing. Harapan keluarga adalah kunci kejayaan pendorong kita masih belajar tapi matlamat kita adalah menuntut Ilmu kerana Allah untuk kebahagiaan di dunia dan di akhirat. Sekadar perkongsian motivasi.
"ALL THE BEST TO ALL MY FRIEND"

No comments: