Selamat Datang.. Welcome...Vanakam...

Tuesday, October 14, 2008

Siapa Info sebenarnya..?

Dah layakkan diri menjadi pemimpin..? Itulah salah satu lagi komen yang info terima dalam blog MPP hari ini. Terkesan di hati apabila diberi komen sebegitu namun ambil ia sebagai satu teguran yang membina dan mampu membimbing diri ke arah yang lebih baik. Jadikanlah hari ini lebih baik daripada yang semalam.


Lagi mantap teguran daripada seseorang kawan sekampus juga, "Info nak membela dirilah tu dah takut dengan tomahan yang dilontarkan bertubi-tubi". Bukannya nak membela diri dalam post ini, sebaliknya, selepas info memberitahu bahawa ada kesilapan teknikal dalam post "yahoo messenger full". Ini adalah ujian yang diberikan untuk khas buat Info setelah beberapa bulan lalu tidak melaksanakan tugas untuk menyampaikan meklumat atau isu semasa mengenai kampus mahupun berita daripada luar.

Tapi sebenarnya terfikir juga apa sumbangan yang INFO lakukan untuk kampus sepanjang menjadi Ahli Majlis Perwakilan Pelajar...? Adakah sudah terlaksana atau hanya sebagai tempat memuaskan diri dengan berpakaian cantik ke kuliah, enjoy sana enjoy sini, tidak pun gunakan duit pelajar untuk kepentingan diri sendiri.


"Mana bah MPP sesi 2007/2008 tidak nampak pun buat kerja..?." Ini lagi satu situasi yang membuatkan Info bengang dengan sesetengah pelajar-pelajar di KAL. Info sampaikan isu Bettle Of The Band kepada warga kampus pun Info dicop sebagai pembangkang. Bukankah blog, infomppums.blogspot.com adalah juga merupakan jalan yang lain info gunakan untuk menyampaikan maklumat terkini mengenai kampus selain daripada risalah. Terfikirkah akan perkara ini..? Nanti tidak pasal-pasal Info tak buat kerja juga, mana boleh..!!! Rasa sikit terkilan juga la.

Ya la sebelum ini satu memo telah dikeluarkan dengan tujuan memberitahu kepada pelajar bahawa sebarang komen bolehlah dihantar ke MPP Room, di Pejabat MPP, PKP. Namun tiada pula Info dapat laporan. Apa kes..?

Siapakah Info sebenarnya..?, Rasanya tidak perlu diperkenalkan lagi.

Kenalilah diri anda Info... Kenapa boleh bertindak sedemikian. Jangan sampai menyalahgunakan blog sebagai medan pergaduhan hanya dengan Isu BOTB.

Koreksi diri anda.



No comments: