Selamat Datang.. Welcome...Vanakam...

Friday, September 19, 2008

Update issue in campus

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...


Dingin subuh menyusuk ke dalam kalbu. Begitulah keasyikan dingin subuh hari ini. Kita masih dalam bulan Ramadhan yang mulia. Hanya tinggal beberapa hari kata berada di bulan baru iaitu bulan Syawal. Adakah anda bersedia untuk untuk menghadapai bulan Syawal yang bakal menjelang.


Info kali ini ingin menyatakan rasa senang hati dan berkongsi cerita tentang kehidupan di kampus KAL sendiri. Melihat pada perubahan yang berlaku, sedikit demi sedikit ada pembaharuan yang berlaku. Sedar tidak sedar cafe pun telah membesar (tambah atap sebelah kiri cafe), nama setiap blok kediaman pun ditukar (rename), setakat ini, kerosakan dalam dewan kuliah pun sedah diperbaiki dengan tiada penghawa dingin beberapa hari lalu. Kini semua telah di renovate menjadi tempat pembelajaran yang lebih kondusif.


Rancangan Malaysia ke 9 juga dijangkakan satu perubahan yang besar bakal berlaku dan dalam perancangan untuk menambah bangunan di UMASKAL, iaitu perpustakaan, bangunan pentadbiran dan dewan-dewan kuliah.


Kita sering terlupa akan perubahan yang berlaku di sini, walhal kita sebagai mahasiswa perlu peka terhadap apa yang berlaku di sekeliling kita. Info ada sedkit ulasan lanjut berkenaan Pilihan Raya Jakmas.


Semalam, dalam sesi Pilihan Raya JAKMAS, seawal pagi pukul 8 hingga pukul 5 petang, datang pelajar silih berganti untuk membuang undi. Pangkah... Jangan tak pangkah... Undilah saya... Saya berjanji akan memperjuangkan hak kita bersama. Itulah laungan yang didengar daripada salah seorang calon yang bakal menjadi pimpinan JAKMAS sesi 2008/2009.


Menarik... Menarik... selepas ini apa-apa yang berlaku di sekitar kampus, bersama kita peka atau dalam bahasa inggeris 'take note' supaya isu mahasiswa lesu, tidak peka dengan isu semasa dan buta isu.

No comments: