Selamat Datang.. Welcome...Vanakam...

Tuesday, September 9, 2008

Bengkel Latihan Dan Bimbingan

Persatuan Pembimbing Siswa (PRS) merupakan salah satu persatuan yang aktif dalam melibatkan pelajar dalam program-program selain akademik. Universiti Malaysia Sabah merupakann salah sebuah universiti yang menggalakkan pelajar untuk bergiat aktif dalam kegiatan luar daripada akademik. Dengan ini, penglibatan pelajar dalam pelbagai program membantu mereka mempersiapkan diri menghadapi dunia pekerjaan.

Menjadi matlamat seorang mahasiswa sekiranya tamat pengajian daripada universiti mereka akan mencari pekerjaan untuk menyambung perjalanan kehidupan mereka kelak. Satu usaha yang baik dalam membantu pelajar untuk menghadapi temuduga semasa mencari kerja apabila BENGKEL LATIHAN DAN BIMBINGAN MENGHADIRI TEMUDUGA & CERAMAH "THE POWER OF THINGKING IN CHANGING NEGATIVE ATTITUDE" & " PERSONALITI DIRI PEMBENTUK KERJAYA" diadakan di Universiti Malaysia Sabah Kampus Antarabangsa Labuan. Program selama tiga hari ini ditujukan khas buat pelajar yang ada mengikut sekolah masing-masing.

Banyak pengisian-pengisian yang menarik untuk disertai. Antaranya ceramah motivasi, taklimat mengenai temuduga dan ceramah yang boleh membantu dalam pembentukan personaliti dalam diri individu yang ingin berjaya. Sekaligus dengan Majlis Perasmian Penutupan. Pelbagai hadiah ditawarkan untuk mereka yang berjaya menjadi peserta temuduga yang terbaik selepas beberapa peringkat temuduga dijalankan.

Program ini berlangsung selama tiga hari iaitu, 12/Sept/2008 hingga 14/ Sept.2008. Dijemput hadir beramai-ramai ke Podium, UMSKAL.

Pembentukan personaliti menjadi gambaran semasa menghadiri temuduga...



Bengkel, Ceramah dan Praktikal

BENGKEL LATIHAN DAN BIMBINGAN MENGHADIRI TEMUDUGA & CERAMAH "THE POWER OF THINGKING IN CHANGING NEGATIVE ATTITUDE" & " PERSONALITI DIRI PEMBENTUK KERJAYA"


12 Sept 2008-14 Sept 2008

Podium, UMSKAL

"Mahasiswa dangan Kerjaya tidak boleh dipisahkan"

No comments: