Selamat Datang.. Welcome...Vanakam...

Wednesday, September 3, 2008

Susur Gajah... menjadi isu hangat PMUMSKAL

Kenapa mahasiswa suka merungut...? Adakah disebabkan mereka tidak berterima kasih dengan kemudahan yang dinikmati...? Inilah hakikat mahasiswa UMSKAL yang sering diutarakan setiap kali mesyuarat-mesyuarat Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) KAL. Namun mahasiswa akan terus merungut dengan kemudahan yang mereka nikmati apabila susur gajah tidak kelihatan tiangnya.

Susur Gajah merupakan salah satu kemudahan yang sering menjadi tuntutan menifesto semasa pilihan raya kampus, iaitu pembinaan susur gajah sebagai laluan dari Kolej Kediaman sehingga ke Menara UMSKAL. Ia amat berguna bagi mereka yang menuntut di sini. Terutamanya apabila waktu hujan dan panas. Kesiannya..!!! Mesti panas dalam perjalanan ke Kuliah. Inilah yang info rasakan dan dapat fikirkan apa yang pelajar UMSKAL lalui selama pengajian mereka. Namun, usaha untuk mendapatkan susur gajah telah diutarakan sejak awal UMSKAL di buka. Apa yang menyedihkan lagi... hingga sekarang batang hidung pun tak nampak.

Info sempat terserempak dengan beberapa orang pelajar. Mereka sering bertanyakan tentang susur gajah. Ada seorang pelajar tu... Dia boleh cakap MPP ni tidak buat kerja. Apa yang MPP telah buat. Mana janji-janji manis kamu...? MPP memang tidak buat kerja di hadapan semua pelajar tapi perlu diingat siapa yang bebincang dengan KESUMBER berkenaan isu Cafe...? Siapa yang mendengar aduan daripada pelajar kalau bukan telinga Exco Kebajikan dan Kemasyarakatan, PMUMS... Lepas tu kutuk Exco Penerbitan dan Informasi tidak bertugas. Boringlah dengan kata-kata mereka yang sering cakap belakang tapi tak nak turun padang untuk selesaikan masalah bersama.

Usaha dalam mengatasi rungutan pelajar hanya boleh ditutup dengan berdirinya susur gajah. Tunaikanlah amanah yang telah dipertanggungjawabkan ke atas kita. Jum kita jumpa pihak universiti untuk mengutarakan isu ini.

Kebajikan mahasiswa tanggungjawab kami.









No comments: