Selamat Datang.. Welcome...Vanakam...

Sunday, September 21, 2008

Hedonisem

Apa sebenarnya Hedonisem ni..?

Ada kawan bagi komen dalam yahoo mesengger blog infomppums.blogspot.com. Nama dia = hedonists palsu, ada mencadangkan untuk memuatkan isu hedinosem dalam post blog ni.

"boleh tak bincang tentang hedonism". hedonists palsu,

Lepas tu INfo pun reply, "terima kasih cadangan".

Dia reply lagi . ok...sy tgu...skdr ingin mmhmi mksd hedonism mnurut pndgn org lain...


Berat juga tangan nak taip. Tapi nak kongsi ilmu, Info cuba untuk sampaikan apakah erti Hedonisem..? Definisi Hedonisem yang boleh Info kongsikan adalah...

Hedonism is the philosophy that pleasure is of ultimate importance, the most important pursuit. The name derives from the Greek word for "delight". Ini adalah petikan daripada Wikipidia. Dalam istilah bahasa yang biasa digunakan "Hedonisem" adalah hiburan yang melampau. Hedonisem merupakan satu budaya. Lebih dikenali dengan Budaya Hedonisem. Budaya hedonisme merupakan budaya yang menjadi trend terutama golongan muda. Sekarang dah tak pelik budak-budak sekolah tahu clubbin, free sex,layan ganja dan sebagainya. Dalam kontex kita sebagai mahasiswa, Info memberi pendapat bahawa Hedonisem adalah satu gejalah yang tidak sihat untuk kesihatan fizikal dan mental kerana hiburan yang melampau boleh menyebabkan kesan yang mendalam terhadap seseorang individu.

Bersama kita mencari maksud atau definisi Hedonisem. Sekiranya ada idea yang bernas dan boleh diperdebatkan mengenai Budaya Hedonisem. postkan komen anda ke Blog mpp di alamat infomppums.blogspot.com.

Bersama ke arah membentras gejala tidak sihat di kalangan mahasiswa sekarang.





No comments: