Selamat Datang.. Welcome...Vanakam...

Thursday, March 5, 2009

Selamat Menyambut Maulidurasul

Justify Full



"Memahami peribadi Nabi Muhammad SallaLlahu 'alaihi Wasallam menerusi penghidupan dan suasana hidup Baginda sendiri. Ini adalah untuk menentukan Muhammad Sallallahu 'alaihi Wasallam itu bukan sebagai manusia pintar tetapi dianya adalah pesuruh Allah Subhanahu Wata'ala yang menerima Wahyu dan taufiq dariNya. Supaya manusia seluruhnya dapat meniru dan mengikut suatu contoh yang unggul dalam segenap lapangan hidup yang harmoni, dari itu juga dapat dijadikan sebagai dasar-dasar hidupnya. Andaikata manusia ingin mencari suatu contoh terbaik bersifat universal, mereka akan dapat semuanya di dalam kehidupan Muhammad Sallallahu 'alaihi Wasallam, maka tidak hairanlah mengapa Allah menjadikan Muhammad Sallallahu 'alaihi Wasallam itu sebagai contoh kepada umat manusia."


Kelahiran Rasulullah s.a.w. pada 12 Rabiulawal tahun gajah, Jabatan Agama Islam W.P. Labuan akan diadakan pada 8bh Mac 2009. Diantara pengisian yang diadakan adalah ceramah, sedikit diskusi dan banyak lagi.

Di UMSKAL sendiri, sambutan maulidurasul akan diadakan dan dalam progres. Nantikan kehadirannya bagi kita memperingati Baginda yang telah menyebabkan tertegaknya agama Islam pada hari ini.



No comments: